XXIV Dolnośląski Mityng Lekkoatletyczny Olimpiad Specjalnych w Kamiennej Górze

W środę, 11 czerwca 2025 roku, na stadionie lekkoatletycznym w Kamiennej Górze odbył się XXIV Dolnośląski Mityng Lekkoatletyczny Olimpiad Specjalnych.

Organizatorem wydarzenia był Oddział Regionalny Olimpiady Specjalne Polska – Dolnośląskie oraz Klub Olimpiad Specjalnych „Podaj Rękę” działający przy Zespole Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze.

Do naszego miasta przyjechali sportowcy z różnych zakątków Dolnego Śląska, m.in. z:
Legnickiego Pola, Szarocina, Legnicy, Lubania, Wrocławia, Jaskulina, Lwówka Śląskiego, Bolesławca, Milicza, Miłkowa, Głogowa, Polkowic, Opolnicy, Wojcieszowa, Dobroszyc, Trzebnicy, Kątów Wrocławskich oraz dwie reprezentacje z Kamiennej Góry, w tym gospodarze – Klub „Podaj Rękę”.

W zawodach wzięło udział około 300 uczestników, którzy rywalizowali w następujących konkurencjach lekkoatletycznych:

  • biegi na 50, 100, 200, 400 i 800 metrów

  • skok w dal (z miejsca i z rozbiegu)

  • skok wzwyż

  • pchnięcie kulą

  • rzut piłeczką palantową

  • rzut mini oszczepem

  • pięciobój

  • konkurencje dla osób poruszających się na wózkach: wyścig na 25 metrów oraz rzut piłeczką palantową


Organizatorzy:

  • Oddział Regionalny Olimpiad Specjalnych Polska – Dolnośląskie

  • Klub Olimpiad Specjalnych „Podaj Rękę” – Kamienna Góra

  • Zespół Szkół Specjalnych w Kamiennej Górze

Współorganizatorzy:

  • Miejskie Centrum Kultury Fizycznej w Kamiennej Górze

  • Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Kamiennej Górze

  • Stowarzyszenie „Podaj Rękę Kamienna Góra”

  • Fundacja ORLEN

  • Wolontariusze z LO oraz ZSZiO w Kamiennej Górze

Wydarzenie zostało współfinansowane przez:

  • Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

  • Powiat Kamiennogórski

  • PFRON – PCPR Kamienna Góra

  • Gminę Miejską Kamienna Góra

  • Gminę i Miasto Lubawka


Wspaniała sportowa atmosfera, uśmiechy zawodników i zaangażowanie wolontariuszy sprawiły, że był to dzień pełen radości, integracji i prawdziwego ducha olimpijskiego. Dziękujemy wszystkim uczestnikom, opiekunom, organizatorom i partnerom za wsparcie i obecność!